και για τα τραγούδια"

και για τα τραγούδια"

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Αλκίνοος Ιωαννίδης - Κυπριακά παραδοσιακά τραγούδια







Αγάπησά την που καρκιάς


Αγάπησά την ‘που καρκιάς άμμά έν τζαι εχάρηκά την
τον έναν γρόνον είχα την τον άλλον έχασά την

Α! την καρκιάν μου έχεις καμένην τζαι με τυρρανείς.
Α! λυπήθου με τζι΄αρκίνα πκιον να με πονείς

Αγάπησά την που καρκιάς τζι έπιννα τον καμόν της
τζαι μέραν νύχταν έρεσσα κρυφάπου το στενόν της

Α! την καρκιάν μου έχεις καμένην τζαι με τυρρανείς.
Α! λυπήθου με τζι΄αρκίνα πκιον να με πονείς

Αγαπημένη τους πολλούς αγάπα με τζι’ εμέναν
τους άλλους δκιας τους δκυο φιλιά δωσ’ μου τζι’ εμέναν έναν

Α! έλα αγάπα με τζι εσούνι μεν με τυρρανείς
Α! τζι’ έλα δωσ’ μου έναν φιλούιν άγια να χαρείς

Α! την καρκιάν μου έχεις καμένην τζαι με τυρρανείς.
Α! λυπήθου με τζι΄αρκίνα πκιον να με πονείς


καρκιά = καρδιά
άμμά έν τζαι =αλλά δεν
πκιον=πια
πονείς=συμπονείς
έρεσσα= περνούσα
εσούνι=εσύ
άγια=άϊντε




Ψηντρή βασιλικιά μου





Ψηντρή βασιλικιά μου και μαντζουράνα μου
εσύ θα με χωρίσεις από τη μάνα μου

Έβκα στο παραθύρι κόρη το γυάλλενον
να δω το πρόσωπό σου το σιμιγδάλενον

Στην σκάλα που ξεββαίννεις να ξέββαιννα κι'εγιώ
σκαλίν και σκαλοπάτιν να σε γλυκοφιλώ





Τα τραγούδια του δίσκου:

1. Ποιητάρης
2. Αγάπησά την 'που καρκιάς
3. Αχερόμπασμαν
4. Ζεϊμπέκκικος
5. Ψηντρή βασιλικιά μου
6. Τ' Αη Γιωρκού
7. Το τέρτιν της καρτούλλας μου
8. Κόκκινη τρανταφυλλιά μου
9. Ο βοσκός
10. Η βρύση των Πεγειώτισσων
11. Το γιασεμίν
12. Τρεις καλόηροι Κρητικοί
13. Νανούρισμα





Ο Αλκίνοος είναι ένα παιδί που αγαπώ πάρα πολύ. Με μια ψυχούλα σπάνια και φοβερά ταλαντούχος, τον θυμάμαι να παίζει και να τραγουδά με την κιθάρα του στις παρέες, στο Τεϊοποτείο και το βλέμμα του, το χαμόγελό του δεν έχουν αλλάξει καθόλου. Έμειναν το ίδιο αγνά και τρυφερά. 
Ο δίσκος του αυτός ήταν μια πολύ όμορφη κίνηση γιατί δούλεψε σκληρά και σοβαρά και με σημασία στην λεπτομέρεια και είναι ένας φόρος τιμής στην ιδιαίτερη του πατρίδα, που τον αγαπά και την αγαπά αθώα.


Είναι ένας καλλιτέχνης πλήρης και ολοκληρωμένος και μου κάνει πάντα αίσθηση (και τον παρακολουθώ από την αρχή πόσο τρόμαξε με την επιτυχία της «αγοράς του Αλ Χαλίλι»και πόσο δούλεψε με τον εαυτό του για να βρει τις σωστές ισορροπίες και αποστάσεις και το κατάφερε με τον καλύτερο τρόπο) η απλότητα με την οποία αντιμετωπίζει την «επίθεση» που υφίσταται» από τους φανς και την υπερβολή τους στις εκδηλώσεις λατρείας και πως βγήκε αλώβητος και ακέραιος με καθαρό πρόσωπο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: