και για τα τραγούδια"

και για τα τραγούδια"

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

Της Ελενίτσας της κολυμβήτριας 215/07

Στο μικρό μου Ελενάκι, τη βαφτιστήρα μου που έγινε πια 7 χρονών!
Σαν αλήθεια, σαν ψέμα! Το Blog γιορτάζει σήμερα για πάρτη της.
Άντε και για τη φοβερή μαμά της που είναι πάντα εκεί, την ώρα που πρέπει και όπως πρέπει. (Θυμάσαι που αντί λουκουμιού στα βαφτίσια χαρίσαμε ένα δισκάκι με όλα τα τραγούδια «Για την Ελένίτσα την κολυμβήτρια; την μικρή του καμηλιέρη»!
Σήμερα τα ξαναθυμάμαι. και σου κάνω δώρο τραγουδάκια - ραδιοφωνάκια που τα συνδέσαμε μαζί σου.



Θα βάλω στο μαντήλι σου



Θα βάλω στο μαντήλι σου
τρία καλά του κόσμου
Τον ήλιο και τον άνεμο
και το λαμπρό φεγγάρι

Πέρασε η ψυχούλα μου
πέρασε απάνω απάνω
Αχ, έφυγε και χάθηκε
χάθηκε μες τα αστέρια

Θα βάλω στο μαντήλι σου
τρία καλά του κόσμου
Τον ήλιο α, και τον άνεμο
και το λαμπρό φεγγάρι


Νίκος Ξυδάκης Μανία
Τρ. Ελευθερία Αρβανιτάκη




Της Ελενίτσας της κολυμβήτριας




Η μικρή Ελένη
μας λύνει και μας δένει
όπου θέλει μας πηγαίνει
η μικρή Ελένη

τα παιχνίδια της τα πλάνα
τα πιστεύουμε όπως πάντα
κι όλοι εμείς οι βουτηχτές
δως του πάλι εκεί βουτιές

Στης πισίνας τα νερά
πλατσουρίζουμε γλυκά
στης πισίνας τα νερά
τα παιδία παίζει

μακροβούτια τα νερά
και δαγκώματα χοντρά
στης πισίνας τα νερά
τα παιδία παίζει





Ο Έρωτας είναι παιδί




Ο Έρωτας είναι παιδί
στα χώματα ξαπλώνει
κι η μάνα που το καρτερεί
το βράδυ το μαλώνει

Ο έρωτας είναι παιδί
σε κούνια ανεβαίνει
εκείνο νιώθει πως πετά
μα η κούνια είναι δεμένη

Ο έρωτας είναι παιδί
τον χρόνο πολεμάει
μα έχει ντουφέκι ξύλινο
κι ο χρόνος το νικάει

Ο έρωτας είναι παιδί
γι αυτόνε τι να πούμε
μακάρι να ‘μαστε παιδιά
και ‘μεις να τον χαρούμε

Νίκος Κυποργός ROM





Αρτεσιανό μου φρέαρ




Μες το κανάλι του Σουέζ
εκεί να ρίξεις της καρδιάς σου τους σεβντάδες
Δευτέρες Τρίτες και Παρασκευές
κάθε που πιάνει ντόκο στους αραμπάδες

Φιδίσια σώματα
φελάχες στρουμπουλές
φρούτα εξωτικά και α να να να νάδες
πάρε σήμα εμένανε και δες
πως ξέχασα για πάντα τις Κυκλάδες

Αρτεσιανό μου φρέαρ
της καρδιάς μου το έαρ

Στης Αλεξάνδρειας τις τροπικές ακτές
στα σπίτια τα μικρά με τις περικοκλάδες
κάτι ήξερε και ο Φαρούκ που λες
που πέθανε διακόσιες δυο οκάδες
Αρλέτα Περίπου




Κυριακή γιορτή Ελένη

Νύχτα μέρα στο μπαλκόνι
και με ήλιο και με χιόνι
η Ελένη περιμένει
μα εκείνος πουθενα

Δεν τη νοιάζει η φλυαρία
άφησε και τα βιβλία
κάθετα δυστυχισμένη
στο μπαλκόνι της ψηλά

Κυριακή γιορτή Ελένη
η παρέα περιμένει
ξέχασε το μπαλκόνι
είν’ ωραία η ζωή

Κυριακή γιορτή Ελένη
μη μας κάνεις την καημένη
πάψε πια να μένεις μόνη
απ το βράδυ ως το πρωί.





Ελενίτσα μου

/>

Τα ματάκια σου τα δυο
δεν τα βλέπω κι αρρωστώ
σαν τα βλέπω με τρελαίνουν
και στον Άδη με πηγαίνουν

Έλα αμάν αμάν ώπλες
κούκλα μου κουκλίτσα μου
συ μ έχεις τρελάνει Ελενίτσα μου

Με τα φρύδια τα σμικτά
τα χειλάκια σου ανοικτά
μου ‘χεις κάψει την καρδιά μου
και πονούν τα σωθικά μου

Έλα να σε παντρευτώ
Ελενάκι ζηλευτό
άλλη μια φορά στο λέγω
μ’ έκαβες λολό και κλαίγω

Έλα αμάν αμάν ώπλες
κούκλα μου κουκλίτσα μου
συ μ έχεις τρελάνει Ελενίτσα μου



Η μικρή του καμηλιέρη



Η μικρή του καμηλιέρη
αραπίνα από τα Αλγέρι
όποιος θα τη δει την θέλει
γιαλελέλι

Τραγουδούν οι αραμπάδες
και χορεύουν στους οντάδες
το κορμί λυγάει σαν χέλι
γιαλελέλι

Στο χορό κρατάει το ντέφι
και παντού σκορπάει το κέφι
η ματιά της στάζει μέλι
γιαλελέλι

Φορτωμένη με στολίδια
σκουλαρίκια δακτυλίδια
η καρδούλα μου την θέλει
γιαλελέλι




Για την Ελένη




Είκοσι χρόνια με ρωτάς
ποιος πήρε την Ελένη
μα εκείνη μόνη στο σχολειό
τον Πάρη περιμένει

Είκοσι χρόνια με ρωτάς
ποιον αγαπά η Ελένη
είναι στη Σπάρτη στα νησιά
στην Τροία παντρεμένη

Μα εγώ δεν απαντώ
την καρδιά μου τη σφραγίζω
και την πίκρα μου κεντώ

Είκοσι χρόνια με ρωτάς
που θα βρεθεί η Ελένη
σαν ζωγραφιά στην εκκλησιά
ή σαν κερί αναμμένη

είκοσι χρόνια με ρωτάς
που ‘θάψαν την Ελένη
μπορεί στο Άργος στους αγρούς
μπορεί στην οικουμένη

Μα εγώ δεν απαντώ
την καρδιά μου τη σφραγίζω
και την πίκρα μου κεντώ


Μάνου Χατζιδάκι
Τρ. Μαρία Δημητριάδη

Δεν υπάρχουν σχόλια: