και για τα τραγούδια"

και για τα τραγούδια"

Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2007

Το κενό - Κατερίνα Πετράκου

Αγαπημένος δίσκος και "κρυφός", φυσικός και αληθινός.
Τραγούδια της Κατερίνας Πετράκου (στίχοι - μουσική) με όργανα παραδοσιακά και απόηχους από το ρεμπέτικο σε ενορχήστρωση του Νίκου Γράψα. Με τον αέρα της παρέας και ήχο λιτό που ακούγεται χωρίς να "φωνάζει". Τραγουδούν Κατερίνα Πετράκου, Αντιγόνη Μπούνα και ο Νίκος Γράψας, που έκανε και την ενορχήστρωση των τραγουδιών.




/
Το κενό

Στίχοι μουσική: Κατερίνα Πετράκου

Κι άλλο τσιγάρο κι άλλη κασέτα
τρία πακέτα κι ειν’ η ώρα τρεις και δέκα
έχω τα φώτα μου σβηστά
τη μουσική ψιθυριστά
μη μαθευτούν τα φοβερά μου μυστικά

χωρίς αιτία σε περιμένω
σ’ ένα σημείο που δεν ξέρεις κι είναι ξένο
γιατί κι αν ήμουν στο γνωστό
το ίδιο θα ‘ταν πιθανό
να ‘ρθεις και να βγει το προαίσθημα σωστό

Μες το μυαλό μου κάνω παιχνίδι
βλέπω το αίσθημα να μου τελειώνει ήδη
κι άμα τελειώσει με καημό
σου λέω κάτι αληθινό
πως θα βρεθώ σε μεγαλύτερο κενό



Πολύ όμορη κι η ερμηνεία του Νίκου Γράψα στο τραγούδι "Πώς να μείνω", ένα τραγούδι που βγάζει στην επιφάνεια όλη την ανασφάλεια που νιώθουμε όταν η σχέση φτάσει στο τέλμα, ΄και κρατιέται από μισόλογα και άνισες ισορροπίες...

Πώς να μείνω
τραγούδι: Νίκος Γράψας



Πώς να μείνω
με το όχι το μισό που μου πες νύχτα
πώς να μείνω
και μια ευγενική ωραία καληνύχτα
πώς να μείνω

Μα γι αυτό σου ζητάω να μιλήσεις
καθαρά κι όχι με ερωτήσεις
και γι αυτό

Πώς να φύγω
με το ίσως που μου λέει το πρόσωπό σου
πώς να φύγω
αυτό να ναι το παιχνίδι το δικό σου

όχι το μισό που μου πες νύχτα

Τι να γίνει
μια μικρή ελπίδα μόνο μου ‘χει μείνει
σ’ του τυχαίου ν αφεθώ την καλοσύνη
τι να γίνει

Την ελπίδα όταν πια αποκλείσω
και τον έρωτα αυτό που μαζί σου δεν ζω
θα μπορέσω επιτέλους να κλείσω




Ποια είναι Κατερίνα Πετράκου; Με ένα καθαρά αυτοβιογραφικό τραούδι ανοίγει τα χαρτιά της και παρουσιάζει με φυσικότητα τη δική της αλήθεια!

Το σκαλί που κατεβαίνω
(στίχοι/μουσική/ερμηνεία: Κατερίνα Πετράκου)



Πάντα ήμουν και θα μείνω ερασιτέχνης
τίποτα δεν επαγγέλλομαι
μα όπως μ’ άγγιξε ο έρωτας της τέχνης
έπαθα και ονειρεύομαι

Μια ζωή ξυπόλητη
σαν παιδί απόλυτη
σαν γυναίκα απόρθητη
σαν γριά αδιόρθωτη

φτύνει τη μανία μου
και την αγωνία μου
παίζει με τον πόνο μου
κι εξαντλεί το χρόνο μου

Της ματιάς σου το κενό πως με φοβίζει
μη σκεφθείς καθόλου κι άσε με
το σκαλί που τώρα κατεβαίνω τρίζει
κι άμα πέσω άντε πιάσε με



Όποιος ταράξει τα νερά
(στίχοι/μουσική/τραγούδι: Κατερίνα Πετράκου)



Στον κόσμο αυτό που με συμβάσεις συγκρατείται
με δανεικά μα και χωρίς ντροπή κινείται
δεν έχει θέση για αισθήματα κι αλήθειες
ούτε για πράξεις που ενοχλούνε τις συνήθειες

Όποιος ταράξει τα νερά
στο λέω και πάρ’ το σοβαρά
είναι χαμένος
και από ξένους και δικούς διπλά χαμένος

Δεν είναι μόνο οι πολλοί που τρων τους λίγους
είναι κι οι λίγοι που μισούνε τους πιο λίγους
κι έτσι σιγά σιγά φτάνουμε στη μονάδα
και μη ρωτάς τα χάλια τα δικά της τά ‘δα

Ένα πανέμορφο τραγούδι φυσικό και χαμηλότονο μέσα από το οποίο βγαίνει όμως ένα μεγάλο «κατηγορώ» για τα κοινωνικό καταστημένο, αυτό που φοβάται το διαφορετικό και σκοπό του λες πως έχει να το πνίξει να το διαλύσει. Μα η οπτική της Πετράκου σπρώχνει το μαχαίρι πιο βαθιά, στη μονάδα, στο άτομο, στον εαυτό της. Σαρκάζει και αυτοσαρκάζεται.


Του Χρήστου ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΕΤΡΑΚΟΥ





Το κενό ο δίσκος

1. ΤΟ ΚΕΝΟ Κατερίνα Πετράκου 3:26
2. ΠΩΣ ΝΑ ΜΕΙΝΩ Νίκος Γράψας 3:57
3. ΤΟ ΣΚΑΛΙ ΠΟΥ ΚΑΤΕΒΑΙΝΩ Κατερίνα Πετράκου 3:27
4. Η ΝΥΧΤΑ Αντιγόνη Μπούνα, Πάρης Περισυνάκης 4:31
5. ΠΑΛΙ ΔΕΝ Σ' ΑΡΝΗΘΗΚΑ Κατερίνα Πετράκου 4:17
6. ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ Κατερίνα Πετράκου 2:53
7. ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ Κατερίνα Πετράκου, Νίκος Γράψας 4:07
8. ΘΕΟΙ ΚΑΙ ΔΑΙΜΟΝΕΣ Κατερίνα Πετράκου 3:49
9. Ο ΧΑΡΟΣ Κατερίνα Πετράκου 2:00
10. ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΗΞΕΡΕΣ ΝΑ ΛΕΣ Αντιγόνη Μπούνα, Πάρης Περυσινάκης 3:31
11. ΟΠΟΙΟΣ ΤΑΡΑΞΕΙ ΤΑ ΝΕΡΑ Κατερίνα Πετράκου 3:48
12. ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ Κατερίνα Πετράκου 3:22

Τα τραγούδια είναι της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΠΕΤΡΑΚΟΥ, ενορχήστρωση - συμμετοχή ΝΙΚΟΣ ΓΡΑΨΑΣ

ΕΠΑΙΞΑΝ ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ
ΜΑΚΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ Κοντρμπάσσο - Σκουπάκια - Σαξόφωνο
ΝΙΚΟΣ ΖΗΣ Κιθάρα - Κιθάρα κλασική
ΠΑΡΗΣ ΠΕΡΙΣΙΝΑΚΗΣ Κρητικό Λυρράκι - Λύρρα - Μπάσσο - Μαντολίνο
ΝΙΚΟΣ ΓΡΑΨΑΣ Μαντολίνο - Πολίτικο Λαούτο - Κρουστά - Τζουρά - Κιθάρα ρυθμική - Φυσικοί ήχοι
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΕΤΡΑΚΟΥ Τζουρά - Κιθάρα
ΧΑΫΚ ΓΙΤΖΙΤΖΙΑΝ Ούτι
ΑΜΙΝ ΑΛΑΓΚΑΜΠΟΥ Τουμπερλέκι πήλινο