και για τα τραγούδια"

και για τα τραγούδια"

Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2007

Σήκω μάνα - Μελίνα Κανά

Και τι θα λέγατε για μια φωνή και μόνο, γυμνή, χωρίς όργανα ή άλλη συνοδεία. Μόνο τις ανάσες, τις καταλήξεις που τρεμοπαίζουν στο τέλος της φράσης και το μέταλλο καθάριο με τις χίλιες αποχρώσεις του.

ΣΗΚΩ ΜΑΝΑ - Μελίνα Κανά
Παραδοσιακό Χαλκιδικής


)


Σήκω μάνα μου


Σήκω μάνα μου για δες τον ήλιο
αν είναι νωρίς να κάτσω ακόμα
αν είναι αργά για να πααίνω
θα με θυμηθείς καλή μου μάνα
θα με θυμηθείς το καλοκαίρι
για κρύο νερό από τη βρύση
θα με θυμηθείς και το χειμώνα
για ζεστό ψωμί από το φούρνο


από το Ημερολόγιο του Νίκου Ξυδάκη

Η Μελίνα Κανά έχει αυτή την «εύθραυστη» φωνή, μικρά κομματάκια πολύτιμα που σκίζουν τη σιωπή σαν θραύσματα κρυστάλου . Αποδίδει αυτό το δημοτικό τραγούδι με όλη την ευαισθησία και την σεμνότητα που αυτό εμπνέει και που η ίδια περιέχει.


Γράφει ο  Νίκο; Ξυδάκης στο δίσκο Ημερολόγιο

«Οι συνεργάτες, οι φίλοι, οι μουσικοί πάντα σε μια συνάντηση στο διάλειμμα μιας πρόβας, ανάμεσα
σε μια ηχογράφηση ή πριν από μια συναυλία, και σχεδόν με μια συγκινητική εκνευριστική μανία,
συνηθίζουν να παίζουν μουσική που τους αρέσει. Τραγούδια, αυτοσχεδιασμούς, διασκευές, ή κάτι
που οι ίδιοι έχουν συνθέσει. Αυτές τις προσωπικές στιγμές του καθενός που μπορεί να είναι και η βαθύτερη τους επιθυμία και που τα τελευταία χρόνια επίμονα κρυφακούω και παρασύρομαι κι εκμυστηρεύομαι κι εγώ, σκέφτηκα να συγκεντρώσω στο Ημερολόγιο.
Το Ημερολόγιο θα ήθελα να θεωρηθεί όχι σαν μια ηχογράφηση μoυσικής ενός δίσκου αλλά σχεδόν
σαν μια υποκλοπή αισθημάτων των φίλων μου.
Αν κρατούσα σημειώσεις για ένα ημερολόγιο ηχητικό, αυτές θα κρατούσα.»